Chat with us, powered by LiveChat

Content Creatie outsourcen of zelf doen?

Voor veel bedrijven is dit een bijzonder actuele uitdaging. Dus heb jij je dit ook wel eens afgevraagd, dan heb ik goed nieuws voor je. Over een paar minuten weet jij wat voor jouw bedrijf het beste is en waarom. In deze blog zetten we de voor- en nadelen van beide opties op een rij.

Waarom structureel content maken zo belangrijk is

Jij denkt na over content marketing. Daarom lees je nu deze blogpost. Wellicht ben je zelfs al zo ver dat je weet dat content marketing ook voor jou de juiste strategie is. De juiste strategie voor de online strijd om meer leads en bezoekers. Een strategie waarmee je, als je hem op de juiste manier inzet, zelfs de strijd kunt aangaan met je aller sterkste concurrent. Je trekt zo gemakkelijker nieuwe bezoekers naar jouw website. Bezoekers die je middels jouw unieke content, klaarstoomt om ambassadeurs of bijvoorbeeld nieuwe betalende en enthousiaste klanten te worden. 

Maar ben je nog niet zo ver en twijfel je of content marketing voor jou wel een goed idee is. Of het wel past bij jouw bedrijf, dienst of product. Bekijk dan onderstaande lijst eens:

  • 53% van alle marketeers zeggen dat het schrijven van een waardevolle blog de belangrijkste taak van hun inbound marketing strategie is.
  • Marketeers die 10 blogs per maand publiceren genereren 410% meer traffic dan collega’s die geen content produceren.
  • 75% van de traffic op nieuwe posts wordt gegenereerd door lezers van oude posts.
  • 32% van de B2B marketeers werkt met een uitgewerkte content marketing strategie.
  • 32% van de B2B marketeers werkt met een uitgewerkte content marketing strategie.
  • 47% van de klanten bekijken 3 tot 5 pagina’s met waardevolle content, voordat ze een gesprek willen met een vertegenwoordiger.
  • 70% van de klanten leert een bedrijf het liefst kennen via redactionele artikelen.

Content produceren vast onderdeel marketing strategie ​

Nu we gezien hebben dat het creëren van content een strategisch goed idee is, is een goede volgende vraag; Hoe pak je dat aan? Met andere woorden, ga je intern zelf aan de slag met het maken van interessante content voor je doelgroep? Of ga je dit uitbesteden? Natuurlijk is de beschikbaarheid van interne resources de eerste vereiste. Maar ook de kwaliteit, de benodigde tijd en financiële investering is er een om goed in overweging te nemen. Want content produceren is één, maar als deze content niet op de juiste manier geproduceerd wordt, of wanneer deze de doelgroep niet bereikt is het simpelweg een verspilling van tijd en dus geld. ​
Contentcreatie blog

Zelf content maken of uitbesteden?

Nu we gezien hebben dat het creëren van content een strategisch goed idee is, is een goede volgende vraag; Hoe pak je dat aan? Met andere woorden, ga je intern zelf aan de slag met het maken van interessante content voor je doelgroep? Of ga je dit uitbesteden? Natuurlijk is de beschikbaarheid van interne resources de eerste vereiste. Maar ook de kwaliteit, de benodigde tijd en financiële investering is er een om goed in overweging te nemen. Want content produceren is één, maar als deze content niet op de juiste manier geproduceerd wordt, of wanneer deze de doelgroep niet bereikt is het simpelweg een verspilling van tijd en dus geld.

Voordelen van zelf content maken:

  • Mogelijkheid sneller te schakelen bij ad hoc situaties.
  • Flexibeler t.a.v. inhoud en creatie.
  • Interne resources hebben meer kennis van de markt en jouw oplossing.

Voordelen contentcreatie uitbesteden

  • content productie vraagt om specialisme.
  • Externe frisse blik.
  • Hierdoor is de content vaak gemakkelijker te begrijpen voor de lezer.
  • Mogelijkheid om te upscalen indien wenselijk.
  • Gebruik maken van de laatste kennis en vaardigheden over internet copywriting.
  • Aanwezig kennis aangaande zoekmachine optimalisatie.
  • Minimale belasting van de bestaande organisatie
  • Kosten efficiënt

Overige zaken om rekening mee te houden

Wanneer je je interne resources al optimaal ingezet hebt is het haast onmogelijk om op de juiste manier een inbound marketing strategie te voeren. Nog los van de benodigde kennis is het gebrek aan tijd de grootste uitdaging kijkende naar de continuïteit. Want continuïteit is het geheim van succes. 

Dus een goede conclusie is dat als binnen een bedrijf niet de juiste tijd en kennis aanwezig is dat uitbesteden een verstandige keuze is. Maar deze keuze brengt ook weer nieuwe uitdagingen met zich mee.

Wat te denken van

  • Hoe waarborg je de kwaliteit?
  • Hoe realiseer je één aanhoudende tone of voice in al je content creaties?
  • Wie verzorgt de briefing en is verantwoordelijk voor de eindredactie?
Content laten maken

Over ConTendR

ConTendR is een online marktplaats voor vraag en aanbod wanneer het gaat om content creatie. Je vindt hier o.a. Nederlands beste copywriters, videoproducenten, fotografen, vertalers en dus ook de dtp’er voor jouw nieuwe infographic. ConTendR is er alleen voor professionals, niet voor particulieren.

Suggestie of een vraag?

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050