Chat with us, powered by LiveChat

Copywriters

1: Plaats gratis tender

Discreet, in onze afgeschermde portal.

2: Ons slimme algoritme

selecteert alleen copywriters met voor jou relevante expertise.

3: Ontvang offertes

en bepaal wie de tender wint. Ontvang maximaal 5 pitches.

4: Werk direct samen

Geen bureaumarges of bemiddelingskosten.

Niet iedereen is een briljante copywriter.
Hier vind je de copywriters die dat wel zijn.

Of je nu op zoek bent naar een tekstschrijver die één artikel maakt of een blogger die elke week een nieuwe blog schrijft. Je vindt hier tekstschrijvers met de meest uiteenlopende schrijfvaardigheden. Elk met een eigen specialisme, precies wat je op dit moment nodig hebt.

Bovendien selecteer je hier tekstschrijvers die relevante ervaring met jouw doelgroep hebben. Zij schrijven in de taal van jouw publiek. Dat werkt makkelijk samen! 

Welke teksten wil jij laten maken?
In onze portal kies je uit meer dan 25 tekstcategorieën:

  • Aanbestedingen en tenderteksten
  • Advertenties en advertorials
  • Artikelen
  • Bedrijfspresentaties
  • Blogs
  • Corporate story, ontwikkeling merkverhaal
  • Creatieve webteksten
  • E-books
  • E-learning modules
  • Flyers, folders en brochures
  • Ghostwriting
  • Handleidingen
  • Infographics
  • Jaarverslagen
  • Journalistieke teksten
  • Klantcases en referenties
  • Nieuwsberichten
  • Nieuwsbrieven
  • Onderzoeksrapportages
  • Persberichten
  • Productbrochures
  • Redigeren van teksten
  • Reviews
  • SEO teksten
  • Social media ondersteuning
  • Tone of Voice ontwikkeling
  • UX-copywriting
  • Vacatureteksten
  • Whitepapers en kennisdocumenten
 

Zij vonden al een contentmaker.

Hoe werk je samen met een goede copywriter?

Een goed begin is het halve werk.

Het schrijven van een briefing helpt de copywriter om een beeld te krijgen van jouw vraag. Het is een essentieel onderdeel van het start van de samenwerking. Niet alleen helpt het je zelf om een goed beeld te krijgen van welke content je nodig hebt, het scheelt veel tijd en correctierondes.
Bij ConTendR kun je heel makkelijk een briefing maken in het Tenderformulier.
We vinden dat zó belangrijk dat het een vast onderdeel is van elke opdracht die je plaatst. Zonder goede briefing kunnen onze contentmakers geen goede pitch schrijven, laat staat een passende offerte opmaken. Neem even de tijd voor zo’n briefing, je zult zien dat je heel goed passende pitches krijgt. Je begint in de portal met het selecteren van het contentmiddel, de markt waar jij je op richt en datum waarop jij jouw content opgeleverd wilt hebben.

Wat moet er in elk geval in een briefing staan?

Stel jouw organisatie even voor:

  • Wie zijn jullie en wat is de reden van jullie bestaan?
  • Wat is missie van het bedrijf en hoe realiseer je die?
  • Vertel kort iets over je verhaal en hoe jullie zover zijn gekomen.
  • Heb je (kern)waarden? Vertel ze, het geeft de copywriter een beter beeld.
  • Zijn er vormgevers met wie je samen werkt?
  • Is het nodig dat de copywriter tijdens het schrijven contact met anderen opneemt, denk aan klanten of collega’s?
    Hoe zijn zij betrokken?
  • Wie zijn je concurrenten? Zijn er dingen die je bewondert aan de concurrent?
  • Heb je voorbeeld content, teksten waar jij heel blij van wordt?

Het project.

Als er ten minste sprake is van een project, misschien wil je wel een copywriter inhuren voor een aantal uur in de week?
Geef in je briefing aan wat jij verwacht nodig te hebben. Een copywriter voor een aantal uur in de week, voor een bepaalde periode, zal een andere offerte maken dan een copywriter die eenmalig jouw jaarverslag moet schrijven.
Heb je wel een project denk dan aan het volgende:

  1. Geef een beschrijving van het project. De omvang van de tekst (hoeveel pagina’s, aantal woorden etc.)
  2. Wie is de doelgroep? Wie wil je raken met de tekst? Waar liggen zij wakker van?
  3. Wat is het primaire doel dat je met de tekst wilt realiseren? Denk aan informeren, rapporteren, vindbaarheid, entertainment, leadgeneratie, recruitment etc.
  4. Welke subdoelen zijn er? Denk bijvoorbeeld aan het groeien van het aantal volgers op social media, meer traffic genereren etc.
  5. Heb je meetbare doelen geformuleerd? Op basis van welke KPI’s meet je het succes van jullie content?

Details van de tekst.

  1. Wat is de hoofdboodschap?
  2. Voor welk contentmiddel wil je de tekst gaan gebruiken? Whitepaper, casestudie, artikel, webteksten, magazines, etc.?
  3. Ga je de tekst gebruiken in combinatie met andere content? Video, beeld, animaties?
  4. Wat is de call to action?
  5. Wat is de omvang? Hoeveel woorden of pagina’s moet de tekst zijn?

Schrijfstijl gids

Heb je een stijlgids voor het schrijven van teksten? Copywriters willen graag weten welke tone of voice jullie organisatie gebruikt. Omschrijf de gewenste stijl of deel je stijlgids met de tekstschrijver. Het voorkomt dat je extra correctierondes hebt, omdat de tekst ‘niet goed klinkt’. Als je nu geen stijlgids hebt, geef de tekstschrijver dan een richting.
Denk aan:

  1. Schrijf je in de eerste of derde persoon?
  2. U of jij?
  3. Tone of voice.
  4. Hoe namen van de organisatie, producten en proposities worden geschreven etc.
  5. Hoe cijfers, zoals telefoonnummers, worden geschreven.
  6. Zijn er bepaalde huisstijlelementen?

Dit klinkt als een open deur maar voor een copywriter scheelt het een hoop tijd als je hier al vooraf duidelijkheid over geeft.
En die tijd scheelt jou geld!

Budget

Over geld gesproken, in het tenderscherm tref je een budgetslider. Met deze slider kun je een richtbudget aan je briefing meegeven.
De slider start vanaf €250, de minimale prijs van een sterke blogpost.

 

budegtslider

Elke tekstschrijver wil weten wat het beschikbare budget is. Niemand wil namelijk werken voor een opdrachtgever die niet over een realistisch budget beschikt.

Op dit platform werken alleen maar professionals die hun vak hebben gemaakt van het maken van jouw teksten. Beloon ze goed of leer zelf professioneel schrijven!

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050