Chat with us, powered by LiveChat

Copywriters

Freelance Copywriter nodig?

Vind snel de beste freelance copywriter voor jouw marketingcontent.

Hier vind je niet zomaar een freelance copywriter.
SEO specialisten, bloggers, vakjournalisten, webcopywriters en meer. Altijd met relevante ervaring in jouw markt en met jouw doelgroep.

1: Plaats gratis tender

jouw briefing verstuur je makkelijk in de afgeschermde portal.

2: Ons slimme algoritme

selecteert alleen copywriters met voor jou relevante expertise.

3: Ontvang offertes

en bepaal wie de tender wint. Ontvang maximaal 5 pitches.

4: Werk direct samen

Geen bureaumarges of bemiddelingskosten.

Niet iedereen is een briljante copywriter.
Hier vind je de freelance copywriter die dat wel is.

Of je nu op zoek bent naar een freelance copywriter die één artikel maakt of een blogger die elke week een nieuwe blog schrijft. Je vindt hier freelance copywriters met de meest uiteenlopende schrijfvaardigheden. Elk met een eigen specialisme, precies wat nodig hebt.

Bovendien selecteer je hier copywriters die relevante ervaring met jouw doelgroep hebben. Zij schrijven in de taal van jouw publiek.
Dat werkt makkelijk samen! 

Welke teksten wil jij laten maken?
In onze portal kies je uit meer dan 25 tekstcategorieën:

  • Aanbestedingen en tenderteksten
  • Advertenties en advertorials
  • Artikelen
  • Bedrijfspresentaties
  • Blogs
  • Corporate story, ontwikkeling merkverhaal
  • Creatieve webteksten
  • E-books
  • E-learning modules
  • Flyers, folders en brochures
  • Ghostwriting
  • Handleidingen
  • Infographics
  • Jaarverslagen
  • Journalistieke teksten
  • Klantcases en referenties
  • Nieuwsberichten
  • Nieuwsbrieven
  • Onderzoeksrapportages
  • Persberichten
  • Productbrochures
  • Redigeren van teksten
  • Reviews
  • SEO teksten
  • Social media ondersteuning
  • Tone of Voice ontwikkeling
  • UX-copywriting
  • Vacatureteksten
  • Whitepapers en kennisdocumenten
 

Zij vonden al een freelance copywriter:

Hoe werk je samen met een goede freelance copywriter?

Een freelance copywriter briefen:

Het schrijven van een briefing helpt de copywriter om een beeld te krijgen van jouw vraag. Het is een essentieel onderdeel van het start van de samenwerking. Niet alleen helpt het je zelf om een goed beeld te krijgen van welke content je nodig hebt, het scheelt veel tijd en correctierondes.

Bij ConTendR kun je heel makkelijk een briefing maken voor jouw freelance copywriter.

We vinden dat zó belangrijk dat het een vast onderdeel is van elke opdracht die je plaatst. Zonder goede briefing kunnen onze contentmakers geen goede pitch schrijven, laat staat een passende offerte opmaken. Neem even de tijd voor zo’n briefing, je zult zien dat je heel goed passende pitches krijgt.

Je begint in de portal
met het selecteren van het contentmiddel, de markt waar jij je op richt en datum waarop jij jouw content opgeleverd wilt hebben.

Wat moet er in elk geval in een briefing van jouw freelance copywriter staan?

Stel jouw organisatie even voor:

  • Wie zijn jullie en wat is de reden van jullie bestaan?
  • Wat is missie van het bedrijf en hoe realiseer je die?
  • Vertel kort iets over je verhaal en hoe jullie zover zijn gekomen.
  • Heb je (kern)waarden? Vertel ze, het geeft de freelance copywriter een beter beeld.
  • Zijn er vormgevers met wie je samen werkt?
  • Is het nodig dat de copywriter tijdens het schrijven contact met anderen opneemt, denk aan klanten of collega’s?
    Hoe zijn zij betrokken?
  • Wie zijn je concurrenten? Zijn er dingen die je bewondert aan de concurrent?
  • Heb je voorbeeld content, teksten waar jij heel blij van wordt?

Het project.

Als er ten minste sprake is van een project, misschien wil je wel een freelance copywriter inhuren voor een aantal uur in de week?
Geef in je briefing aan wat jij verwacht nodig te hebben. Een freelance copywriter voor een aantal uur in de week, voor een bepaalde periode, zal een andere offerte maken dan een copywriter die eenmalig jouw jaarverslag moet schrijven.

Heb je wel een project denk dan aan het volgende:

  1. Geef een beschrijving van het project. De omvang van de tekst (hoeveel pagina’s, aantal woorden etc.)
  2. Wie is de doelgroep? Wie wil je raken met de tekst? Waar liggen zij wakker van?
  3. Wat is het primaire doel dat je met de tekst wilt realiseren? Denk aan informeren, rapporteren, vindbaarheid, entertainment, leadgeneratie, recruitment etc.
  4. Welke subdoelen zijn er? Denk bijvoorbeeld aan het groeien van het aantal volgers op social media, meer traffic genereren etc.
  5. Heb je meetbare doelen geformuleerd? Op basis van welke KPI’s meet je het succes van jullie content?

Details van de tekst.

  1. Wat is de hoofdboodschap?
  2. Voor welk contentmiddel wil je de tekst gaan gebruiken? Whitepaper, casestudie, artikel, webteksten, magazines, etc.?
  3. Ga je de tekst gebruiken in combinatie met andere content? Video, beeld, animaties?
  4. Wat is de call to action?
  5. Wat is de omvang? Hoeveel woorden of pagina’s moet de tekst zijn?

Schrijfstijl gids voor jouw Freelance Copywriter

Heb je een stijlgids voor het schrijven van teksten? Freelance copywriters willen graag weten welke tone of voice jullie organisatie gebruikt. Omschrijf de gewenste stijl of deel je stijlgids met de copywriter. Het voorkomt dat je extra correctierondes hebt, omdat de tekst ‘niet goed klinkt’. Als je nu geen stijlgids hebt, geef de copywriter dan een richting.
Denk aan:

  1. Schrijf je in de eerste of derde persoon?
  2. U of jij?
  3. Tone of voice.
  4. Hoe namen van de organisatie, producten en proposities worden geschreven etc.
  5. Hoe cijfers, zoals telefoonnummers, worden geschreven.
  6. Zijn er bepaalde huisstijlelementen?

Dit klinkt als een open deur maar voor een copywriter scheelt het een hoop tijd als je hier al vooraf duidelijkheid over geeft.
En die tijd scheelt jou geld!

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050