Chat with us, powered by LiveChat

podcast-laten-maken

Podcast laten maken?

1: Plaats gratis tender

discreet, concurrenten weten niet wat jij voor content wilt laten maken

2: Ons slimme algoritme

selecteert alleen de beste podcastmakers.

3: Ontvang offertes

en bepaal wie de tender wint. Je ontvangt maximaal 5 pitches.

4: Werk direct samen

wij zitten er niet tussen en kosten je ook geen budget.

Zakelijke podcast laten maken?

Podcasts zijn terug van weggeweest. Geen tijd om een whitepaper of een blog te lezen? Een podcast biedt uitkomst en steeds meer bedrijven maken een podcast om hun verhaal te vertellen. Ze kunnen niet ontbreken in jouw palet met marketingcontent.

Een goede podcast maken kost tijd en vraagt specifieke technische kennis. Je kunt de productie prima uitbesteden. 
Maar waar vind je nu de juiste podcastspecialist? 

Wat is een

Podcast laten maken stap voor stap:

  1. kies een onderwerp en thema’s binnen dat onderwerp.
  2. maak een script en een thema kalender.
  3. maak een briefing voor de producent.
  4. zet de tender uit in jouw ConTendR Portaal.
  5. selecteer een specialist uit de pitches op jouw tender. 
  6. ga direct met jouw podcaster aan de slag met een script.
  7. neem de uitzendingen op en laat deze bewerken tot een mp3.
  8. maak een rss feed zodat je doelgroep zich op jouw podcast kan abonneren.
zakelijke podcast maken

Een Podcast is een online-talkshow zonder beeld met een steeds weer terugkerend patroon. Luisteraars abonneren zich op nieuwe uitzendingen . Zij kunnen meerdere afleveringen achter elkaar beluisteren. Een podcast heeft vaak een thema als rode draad en elke uitzending behandelt weer nieuwe thema’s die in relatie staan met die rode draad. De podcast wordt gehost door een ‘talkshowhost’ die als moderator het script bewaakt.

Een podcast is verpakt in een audiobestand en middels een webfeed te beluisteren. Voorbeelden van veel gebruikte apps zijn; Podcastaddict, Stitcher, en Overcast. Nu bijna elke zakelijk gereden auto beschikt over Apple CarPlay of Android Auto, is het veel makkelijker geworden om onderweg kennis op te doen. Moderne marketeers kunnen dit gebruiken om kennisleiderschap te claimen en hun doelgroep via dit kanaal te informeren.

Podcast in de customer journey

Podcasts zijn in elke fase van de klantreis van toegevoegde waarde. Een luisteraar, die interesse heeft in een bepaald thema, komt elke aflevering meer te weten over dat thema. Zolang de afleveringen maar relevant zijn en waarde toevoegen aan de kennis van je publiek, zal het een positief effect hebben op je branding en merk identiteit. Ook om klanten meer bij je merk te betrekken kan podcast gebruikt worden. Een goed retentie middel en om ambassadeurs bij je merk te betrekken.

Content hergebruiken

Podcasts lenen zich uitstekend voor het hergebruiken van bestaande content. Gebruik je blogs, whitepapers en casestudies als voeding voor het script van je podcast. Als je eenmaal een goede whitepaper hebt kun je het bereik daarvan vergroten door er een aflevering aan te wijden. Nodig eens een klant of een partner uit om samen over jullie oplossing te praten.

Technische aspecten van een Podcast

Voor het maken van een podcast heb je technische apparatuur nodig. Denk daarbij aan een goede microfoon, audio mixer en software voor audiobewerking. Zorg voor een ruimte die voorzien is van geluidsdempend materiaal. Een goed geluid is essentieel voor het succes. Relevant verhaal of niet, als het geluid niet goed is dan haken je luisteraars af.
Sla je uitzending op in een bitrate van minimaal 192kbps. Maak je podcast af door editing van het geluid en mastering van de intro’s en outro’s. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid van jouw uitzendingen

Als marketeer kun je niet overal goed in zijn.
Heb je geen tijd om deze technische skills te leren? Schakel dan nu onze podcastspecialisten in. 

Zij vonden al een contentmaker

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050