Chat with us, powered by LiveChat

Contentmarketing voor exposanten

Contentmarketing voor exposanten

Sta jij binnenkort op een beurs?
Dan wil je een volle stand!​

Een foto van een exposant die laat zien hoe het niet moet

Zo moet het dus niet...

Je wilt de stand vol met potentiële klanten. Hoe doe je dat dan?

Een volle stand valt of staat met relevante content

Contentmarketing bij beurzen?

Bijna elke organisatie neemt deel aan een (vak)beurs of ander evenement. Evenementen blijven relevante platformen om waardevolle contacten te leggen. Welke veranderingen zien we bij vakbeurzen?

Denk aan:

  • De oriëntatiefase van potentiële klanten is verschoven van de beursvloer naar het online kanaal.
  • Informatie voor bezoekers is verschoven van papier naar online portalen en apps.
  • Slimme technologie zorgt dat bezoekers vooraf weten waar en bij wie ze moeten zijn.

Met je mooie beursstand en je bedrukte stressballen kom je er niet meer. Harder e-mailen is ook geen oplossing. 
Hoe dan wel? Met relevante content genereer je al voor beurs nieuwe leads en kom je op de shortlist van jouw doelgroep. Hoe doe je dat dan?

Hoe ziet de klantreis van een beursbezoeker eruit?

Beslissingsbevoegde beursbezoekers bereiden zich goed voor.

Een beurscampagne start zo’n drie maanden voor de opening met een bezoekerscampagne. Bezoekers worden via diverse kanalen geattendeerd op het evenement en hierbij beginnen zij een eigen klantreis.

Hier zie je een voorbeeld van hoe zo’n klantreis er globaal uitziet. 

Beslissingsbevoegde bezoekers plannen een beursbezoek uitvoerig om efficiënt van de tijd gebruik te maken. Daarvoor downloaden zij veel content. 

Succesvolle exposanten zorgen dat zij op het juiste moment onder de aandacht komen van deze doelgroep. Contentmarketing speelt daarin een  grote rol.

 

Waarom contentmarketing voorafgaand aan beurzen?

Het verspreiden van content voorafgaand aan een evenement is essentieel. Meer dan de helft van de bezoekers oriënteren zich via de site van de beursorganisatie voorafgaand aan de beurs. Zij zoeken oplossingen voor een latent probleem.
De beursorganisatie biedt vaak de mogelijkheid om een selectie te maken van leveranciers met een oplossing voor dat probleem. Het exposantenprofiel biedt vaak de mogelijkheid om whitepapers, films en infographics te verspreiden.

Heb jij al bedacht welke content je in je beursprofiel zet?

Welke content gebruik je voorafgaand aan een beurs?

De vier meest gebruikte contentmiddelen voor in je beursprofiel:

In veel gevallen is het mogelijk om de leadinformatie te krijgen van de beursorganisatie. Exposanten die voorafgaand aan de beurs content online plaatsen in het beursportaal zijn realiseren tot 4 keer meer relevante bezoekers op de stand. 

Toch gebruiken lang niet alle exposanten de mogelijkheden van contentmarketing.
Vaak is er te weinig relevante content beschikbaar. 

Herkenbaar? Daar kunnen wij je bij helpen. 

Lees meer over contentmarketing en contentcreatie

olie lampje content marketeer

Content Marketeer als motormanagement van MarTech.

Bijna alle marketeers gebruiken een vorm van marketing technologie. Maar zonder content loopt je technologie in de soep. De Content Marketeer zorgt voor brandstof van MarTech motor. Wie is deze creatieve duizendpoot?

Wat is een ZZP-platform?

Het oprukken van ZZP-platforms is regelmatig in het nieuws. Reden voor ConTendR om een blog te wijden aan wat een ZZP-platform nu wel en niet is want daar bestaat nog wel eens onduidelijkheid over.

CONTENDER

Marketing content laten maken wat kost het?

Goede content vraagt om een investering, maar hoeveel? Marketing content laten maken door een bureau of een freelancer, helpt je focus te houden op je eigen werk. Hier lees je wat de kosten zijn en waar je rekening mee moet houden.​

Wat hoort er thuis in een video briefing?

Videoproductie uitbesteden? Zonder heldere briefing, krijg je geen realistische offerte en geen rake pitch op jouw opdracht. Stel jezelf de volgende vragen voordat je een tender plaatst.

HR & Marketing werken samen bij Employer Branding

HR & Marketing werken samen bij Employer Branding Samen ten strijde trekken en contentmarketing inzetten in ‘the war on talent.’ Post & Pray…dat was van oudsher dé manier voor bedrijven om de zoektocht naar talent in te richten; het plaatsen van vacatures op vacaturesites, het delen van deze plaatsing via social media en dan maar

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050