Chat with us, powered by LiveChat

Whitepaper laten maken

Whitepaper laten maken?

1: Plaats gratis tender

Discreet, anderen zien niet dat jij extra content laat maken.

2: Ons slimme algoritme

selecteert alleen de beste whitepaper producenten.

3: Ontvang offertes

en bepaal wie de tender wint. Je ontvangt maximaal 5 pitches.

4: Werk direct samen

wij zitten er niet tussen en kosten je ook geen budget.

Een whitepaper laten maken door een vakspecialist.

Een whitepaper maken is een tijdrovende klus. Als marketeer heb je hier geen tijd voor en een fulltime copywriter is vaak te duur.
Het maken van een whitepaper kun je prima uitbesteden, maar aan wie? Hoe zorg je dat je zo dicht mogelijk op de bal blijft?

Werk direct samen met een copywriter mét ervaring in jouw markt.

Dit platform biedt een gratis tool om gevalideerde copywriters te vinden. Specialisten op het gebied van het maken whitepapers

Hoe dat werkt? Lees hier meer. 

Wat is een

Een sterk voorbeeld van een whitepaper

Whitepaper ontwikkeling stap voor stap:

  1. kies een thema en een doelgroep
  2. maak buyerpersona’s en bedenk waar die persona wakker van ligt. Wat is de grootste uitdaging? 
  3. zorg voor data, feiten, conclusies en jullie visie en oplossing.
  4. maak een briefing voor de copywriter en voor de vormgever
  5. zet de tender uit in jouw ConTendR Portaal.
  6. selecteer jouw copywriter en vormgever. 
  7. haal kennis uit de organisatie middels een interview
  8. ontvang de proefversies en schetsen. 
  9. geef feedback en werk naar het eindresultaat.
  10. distributie kan beginnen!

    TIP!
    Maak je resultaten meetbaar door met marketing automation tooling te werken. 

Een whitepaper is een kennisdocument Het gaat dieper in op de materie dan een infographic. Van oudsher komt de term whitepaper uit de politiek. Men gebruikt whitepapers als onafhankelijke documentatie om gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Bedrijven actief in de ICT-sector gebruiken whitepapers vaak om hun visie ten aanzien van een bepaalde uitdaging uiteen te zetten.

Whitepapers zijn een goede informatiebron voor potentiële klanten die zich oriënteren ten aanzien van een aankoop. Het zijn documenten waarin je laat zien hoe jouw oplossingen een latent probleem verhelpen. 

Whitepapers in de customer journey
Whitepapers kun je goed gebruiken om halverwege de customer journey te plaatsen om potentiële klanten in de consideration fase te informeren. Geschreven voor een specifieke doelgroep: zij die zich oriënteren naar oplossingen voor een latent probleem. Een whitepaper helpt om naar de volgende fase in de journey te komen en een gefundeerde beslissing te kunnen maken. Een goede whitepaper maken kost tijd want in omvang telt dit document al snel 6 tot 12 pagina’s.

 

Whitepapers voor leadgeneratie

Marketeers gebruiken whitepapers als Leadgeneratie middel omdat men snel bereid is om een opt-in achter te laten in ruil voor de informatie. Moderne marketeers die met marketing automation tools werken zijn in staat om de lead te monitoren en verder te helpen naar de volegende stap in de journey. Whitepapers laten zich daarnaast eenvoudig verspreiding op bijvoorbeeld sociale media als LinkedIn en SlideShare. Daarbij ondersteunen zij de kennisleiderschap doelstelling van het bedrijf. Het mag duidelijk zijn dat de kennis en affiniteit van de copywriter essentieel is voor het overbrengen van die boodschap. Bij ConTendR vind je daarom niet zo maar een copywriter maar een die zich specialiseert in het maken van kennisdocumenten én ervaring heeft in jouw markt en doelgroep.

Wat kost een whitepaper?

De ontwikkeling en de kosten van een whitepaper zijn afhankelijk van diverse factoren:

  1. het aantal pagina’s en woorden.
  2. de tijd die de copywriter bezig is om zich te verdiepen in de materie, interviews afnemen achtergrondonderzoek. 
  3. de tijd die de vormgever bezig is met opmaken van het document 
De kosten van whitepapers zijn drie tot vier keer zo hoog als prijzen van bijvoorbeeld een blog. 

Zij vonden al een contentmaker.

Wie heb je nodig voor een whitepaper?

Als je een infographic wilt laten maken heb je minimaal de volgende specialisten nodig:

  • Een grafisch vormgever voor infographic design.
  • Een copywriter, journalist of een tekstschrijver voor een sterke tekst.
    Niet zomaar een copywriter maar een die specifieke ervaring heeft met jouw doelgroep en de thema’s in jouw markt. 

Meer informatie? Neem contact op: 033-3036050